Som všeobecný lekár pre deti a dorast. Študujem a pýtam sa. A občas čítam aj takéto stránky, a občas skúsim napísať - keď budem chcieť pridať odbornú poznámku, bez skrytých úmyslov, pokiaľ možno bez predsudkov (kto ich nemá? vzdelanie, zranenia, zážitky, skúsenosti, dôvera, sympatia....to všetko čiastočne mení optiku). Mám svoju prácu rada, vysvetľujem, počúvam, som omylná, stále sa učím. Je mi ťažko, keď čítam neúctivé, osočujúce, vulgárne slová na akomkoľvek fóre, na týchto stránkach je ich veľa, ale risknem to.
ad odvolanie: Súhrn chrakteristických vlastn. liekov - citujem: u jedincov s ochorením CNS, náchylnosťou na kŕče alebo s kŕčmi v rodinnej anamnéze sa má predísť zvýšeniu teploty" - len toto sa píše v súvislosti s kŕčmi, t.j. nie je to kontraindikáciou. Podľa mojich vedomostí je to uvedené preto, že vo veku do 6 rokov sa vyskytujú febrilné kŕče - typicky nekomplikované tonicko-klonické zášklby, ktoré nezanechávajú trvalé následky, vyskytnú sa u inak zdravých detí hlavne pri stúpaní teploty. Vyskytujú sa však aj tzv. komplikované febrilné kŕče, ktoré nemusia byť tak "nevinné", môžu indikovať aj inú základnú chorobu - a tie sa vyskytujú viac u detí s pozitívnou osobnou alebo rodinnou anamnézou -- preto sme opatrní u týchto detí aj pri banálnych horúčkovitých ochoreniach, dávame pozor, aby teplota rýchlo nestúpala. Pri očkovaní sú očákavateľné zvýšené teploty až horúčky, preto myslím na to upozorňujú aj v príbalovej informácii.